Ένα ποσοστό από τα παιδιά που θα πάνε στην Α' Δημοτικού δε θα έχει αναπτύξει πλήρως τις απαιτούμενες ικανότητες (δείτε εδώ ποιες είναι) για να φοιτήσει στο Δημοτικό οπότε και δε θα είναι «σχολικά έτοιμο». Μαθησιακές δυσκολίες στο σχολείο παρουσιάζει 1 στα 4 παιδιά. Όταν ο γονιός προβληματίζεται και αναρωτιέται: «Είναι το παιδί μου έτοιμο για το Δημοτικό;» είναι ενδεικτικό ότι «κάτι συμβαίνει». Αν θέλουμε να αποφύγουμε μία ενδεχόμενη μαθησιακή δυσκολία ή την πιθανή δημιουργία μαθησιακών ελλειμμάτων, καλό είναι να έχουμε απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα έγκαιρα.
Η αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας ενός παιδιού στο χώρο μας γίνεται με λήψη ιστορικού από τους γονείς και δομημένες δοκιμασίες και εργαλεία, άτυπα ή σταθμισμένα τεστ. Απευθύνεται σε όλα τα παιδιά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο και πρόκειται να αρχίσουν το σχολείο και γίνεται λίγους μήνες πριν αρχίσουν τη φοίτησή τους στην Α' Δημοτικού.
Κάνοντας μια αξιολόγηση στη σχολική ετοιμότητα των παιδιών εντοπίζονται έγκαιρα τυχόν δυσκολίες
- στη συμπεριφορά τους
- στη συγκέντρωση της προσοχής τους
- στη γλωσσική και γνωστική τους ικανότητα
- στον τρόπο που γράφουν και ζωγραφίζουν
Οι δυσκολίες αυτές εάν αντιμετωπισθούν έγκαιρα προλαμβάνουν την εκδήλωση μαθησιακών δυσκολιών.