Πρόκειται για μια εξειδικευμένη συμβουλευτική γονέων με στόχο την διδασκαλία γονεϊκών δεξιοτήτων που θα βοηθήσουν τους γονείς να δημιουργήσουν μια υγιή σχέση με το παιδί τους. Το συγκεκριμένο μοντέλο συμβουλευτικής αποτελείται από πέντε δεξιότητες, παρέχοντας στους γονείς εργαλεία που χρειάζονται για να διαχειριστούν με επιτυχία τη συμπεριφορά του παιδιού τους, στρατηγικές για τη διαχείριση συγκεκριμένων προβλημάτων, δίνοντας συγκεκριμένες οδηγίες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη μιας πιο θετικής ατμόσφαιρας στο οικογενειακό περιβάλλον.
Για να φοιτήσει ένα παιδί στην A' Δημοτικού πρέπει να είναι «σχολικά έτοιμο». Πρέπει να έχει τις γνώσεις και τις ικανότητες που θα το βοηθήσουν να μάθει να γράφει, να διαβάζει και να μετράει. Έτσι θα ελαχιστοποιηθεί το ενδεχόμενο εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών ή μαθησιακών ελλειμμάτων. Οι ικανότητες αυτές καλύπτουν πολλούς και διαφορετικούς τομείς της ανάπτυξης.
Οι τομείς που ακολουθούν αποτελούν ενδείξεις «σχολικής ετοιμότητας»:
Ομιλία
- Αρθρώνει σωστά (λέει καθαρά όλα τα γράμματα).
- Χρησιμοποιεί τις σωστές λέξεις για να αφηγηθεί τις εμπειρίες του.
- Αφηγείται ιστορίες και γεγονότα με τη σωστή χρονική σειρά.
- Εκφράζει τα συναισθήματά του και προσωπικές απόψεις.
Κατανόηση
- Ακολουθεί οδηγίες και εκτελεί εντολές.
- Απαντά σε ερωτήσεις.
- Κατανοεί και αντιλαμβάνεται ένα έργο που βλέπει ή ένα βιβλίο που του διαβάζουν.
- Συμμετέχει σε συζήτηση.
Προαναγνωστικές δεξιότητες
- Αναγνωρίζει γράμματα της αλφαβήτου και μπορεί να τα αναπαράγει.
- Γράφει το όνομά του.
- Αναγνωρίζει λέξεις που βλέπει συχνά (π.χ. μάρκα αναψυκτικού).
- Ταυτίζει ίδιες λέξεις.
Προμαθηματικές έννοιες
- Ονομάζει και κατανοεί μεγέθη (π.χ. μεγάλο - μικρό).
- Αναγνωρίζει τους αριθμούς μέχρι το 10.
- Αντιστοιχεί ποσότητα και αριθμό μέχρι το 10.
- Λύνει πρακτικά απλά προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης.
Κινητική ανάπτυξη
- Έχει σταθεροποιήσει την πλευρίωση, δηλαδή έχει καταλήξει στη χρήση δεξιού ή αριστερού χεριού.
- Έχει τριποδική λαβή, δηλαδή κρατάει σωστά το μολύβι με τα τρία δάχτυλα.
- Μπορεί να σχεδιάζει και να χρωματίζει συγκεκριμένο σχέδιο.
- Έχει αντίληψη του χώρου και καλό συντονισμό κινήσεων.
Συγκέντρωση και προσοχή
- Ολοκληρώνει τις εργασίες που έχει αρχίσει.
- Συνεργάζεται σωστά στο ομαδικό παιχνίδι.
- Μπορεί να απασχοληθεί αρκετή ώρα με μία δραστηριότητα.
- Μπορεί να παρακολουθήσει μία ταινία χωρίς να σηκώνεται.