Η Λογοθεραπεία στην εφηβική ηλικία αποσκοπεί κυρίως στην αντιμετώπιση γλωσσικών δυσκολιών που εμμένουν και έχουν ήδη εκδηλωθεί στην προσχολική ή σχολική ηλικία. Υπάρχει ένα ποσοστό παιδιών τα οποία δεν έχουν λάβει νωρίτερα επίσημη διάγνωση με αποτέλεσμα να φτάνουν στο Γυμνάσιο και να αντιμετωπίζουν μέτριες έως σοβαρές δυσκολίες στην απόδοσή τους, παρά την προσπάθρια που καταβάλλουν. Πολλές φορές, αυτή η χαμηλή απόδοση οφείλεται σε διαταραχές στο λόγο (κατανόηση κι έκφραση).
Συχνά, οι έφηβοι
- δυσκολεύονται στην αποστήθιση του μαθήματος που μελετούν
- δυσκολεύονται στην κατανόηση πιο σύνθετου λεξιλογίου κι ορισμών/ειδικής ορολογίας στα μαθήματα
- δεν κατανοούν τις εκφωνήσεις των ασκήσεων
- δυσκολεύονται να συμμετέχουν στη συζήτηση, να εκφράσουν και να αναπτύξουν με οργανωμένο τρόπο τις σκέψεις και τις ιδέες τους
- χρησιμοποιούν λιτό λεξιλόγιο
Η αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών είναι συνήθως πιο σύνθετη λόγω ηλικίας, το θετικό όμως είναι ότι τα παιδιά όμως συχνά καταβάλλουν συνειδητή και στοχευμένη προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους.