telephone  Τηλ: 210 6850436   Κιν: 6940 833644

email icon 

location  Δουκίσσης Πλακεντίας 41, Χαλάνδρι, ΤΚ 152 34

logotherapeia
Η Λογοθεραπεία παρέχει εξατομικευμένη υποστήριξη σε παιδιά που εμφανίζουν διαταραχές όπω
ς

Καθυστέρηση στο λόγο και στην ομιλία (0-3 ετών)

Πιο αναλυτικά το παιδί μπορεί να

  •  καθυστερεί να μιλήσει (ενδεικτικά, τα αναμενόμενα αναπτυξιακά στάδια αναφέρονται εδώ)
  • χρησιμοποιεί κυρίως χειρονομίες και μορφασμούς για να εκφραστεί
  • μιλά όπως ένα παιδί μικρότερης ηλικίας, με απλοποιημένο λόγο για την ηλικία του, περιορισμένο λεξιλόγιο, δεν σχηματίζει προτάσεις
  • συχνά εκφράζει απογοήτευση, δυσφορία ακόμη κι επιθετικότητα εξαιτίας της δυσκολίας του να εκφραστεί

Γλωσσικές Διαταραχές (αναπτυξιακές και άλλες) (3-6 ετών) 

Οι γλωσσικές διαταραχές μπορεί να επηρεάζουν την κατανόηση ή / και την έκφραση του λόγου. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά μπορεί να δυσκολεύονται

  • να κατανοούν τις οδηγίες και τις εντολές που τους δίνουμε
  • να παρακολουθούν και να κατανοούν μια ιστορία, ένα παραμύθι ή μια ταινία
  • να χρησιμοποιούν σωστά χρονικές έννοιες (όπως το σήμερα - χθες - αύριο, ημέρες, μήνες, εποχές)
  • να κατανοούν τη σημασία των λέξεων (ρωτούν συχνά τι είναι/τι σημαίνει αυτό;)
  • να κάνουν μια συζήτηση και να συννενοούνται με τους άλλους
  • να χρησιμοποιούν την κατάλληλη λέξη για να πουν αυτό που θέλουν
  • να περιγράφουν οργανωμένα ή να αφηγούνται μια ιστορία με κατανοητό τρόπο

Στη σχολική ηλικία (6-12 ετών), αυτές οι δυσκολίες, όταν δεν αντιμετωπιστούν κατάλληλα, εκδηλώνονται με διάφορους τρόπους. 

Tα παιδιά με γλωσσικές δυσκολίες στην ηλικία 6-12 ετών συχνά εμφανίζουν δυσκολία

  • να κατανοούν σωστά ένα κείμενο που διαβάζουν
  • να καταλαβαίνουν αστεία, παροιμίες, μεταφορικές εκφράσεις που τους λέμε
  • να αντιλαμβάνονται σωστά μια ερώτηση/οδηγία/εντολή που τους δίνεται στο σχολείο ή την εκφώνηση των ασκήσεων
  • στη συζήτηση, συχνά απαντούν άστοχα και όχι σε αυτό που τους ρωτάει ο συνομιλητής τους
  • έχουν πολύ άγνωστο λεξιλόγιο

Διαταραχές άρθρωσης και φωνολογίας

Πολλά παιδιά ήδη από την προσχολική αλλά και στην σχολική ηλικία

  • δεν διαθέτουν κατανοητή ομιλία
  • δυσκολεύονται να αρθρώσουν ή να συνδυάσουν φθόγγους για την παραγωγή λέξεων

Η δυσκολία αυτή μπορεί να ξεκινά από την διαταραχή στην εκφορά ενός συγκεκριμένου φθόγγου όπως το /σ/ εώς πολύ περισσότερους φθόγγους οπότε τότε η ομιλία των παιδιών μπορεί να ακούγεται πιο παιδική από των συνομηλίκων τους ή να μη γίνεται εύκολα κατανοητή από τους άλλους.

Άλλες επίσης διαταραχές που αντιμετωπίζουμε είναι :

Μαθησιακές δυσκολίες

Διαταραχές στη ροή της ομιλίας, όπως Τραυλισμός, Ταχυλαλία

Νευρογενείς Διαταραχές της ομιλίας, όπως Δυσαρθρία - Δυσπραξία 

Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)

Διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)